Vänsterpartiet Heby ny ordförande.

Uppdatering av information på hemsidan.

Hemsidan Vänsterpartiet har ett längre tag varit inaktiv och informationskanal har i ställlet varit vår lokala Facebook sida.  Mycket har hänt sedan sidan senast uppdaterades. Det har tom gått en hel mandatperiod och ett nytt val 2018 har genomförts. Liksom efterspelet, fördelning av den politiska makten och det maktvakum som under en tid drabbade Sverige men även lokalt till viss del Heby Kommun.

Ny ordförande Bengt Löfling avgår och ny ordförande Cecilia Wineström utses.

Så här beskriver Salima Fahad det som hänt.

Den 24/5 -2019 hade Vänsterpartiet Heby årsmöte. Vi kan härmed meddela att efter många trogna år har ordförande Bengt Löfling valt att avgå och ej ställa upp för omval som ordförande i partiföreningen Heby. Vi har tillsammans kommit fram till att vi vill lämna plats för yngre engagerade i partiet och ser Cecilia Wineström lämplig för rollen som ordförande.
Bengt löfling föredetta ordförande är kvar i rollen som kassör.

I styrelsen ingår även Maj Wineström , Carl- Otto Bergqvist, Bengt Thallin och jag Salima Fahad.
Jag vill härmed passa på att tacka Bengt Löfling för allt han gjort gör partiet. Samtidigt som jag önskar Cecilia Wineström lycka till. Hon kommer att bli ett bra tillskott. Hon kommer med nytt engagemang engagerar sig tydligt många av våra fokusområden. samtidigt som hon genom sin bakgrund och nuvarande yrke bl.a. är insatt i den kommunala politikens kärnfrågor. Cecilia sitter även som ledamot i Distriktstyrelsen Uppsala. //Salima Fahad.

Vi kommer snart igen ha ett möte där vi går igenom vidare fördelning av roller / uppdrag och ansvarsområden.

Ny ordförande Vänsterpartiet Heby

Cecilia Wineström ordförande Vänsterpartiet Heby